november 08, 2012

Bodyfarm Body Scrub Papaya & Mango


I går fick jag två kroppsskrubber i posten, av det för mig helt okända märket Bodyfarm. Bodyfarm är från Grekland och har som filosofi att utveckla  högkvalitativa och naturliga produkter enligt internationell standard. Produkterna är fria från mineraloljor, paraffin, vaselin, petroleum samt propylen glykol och och icke-nedbrytbara silikoner.


Bodyfarm Body Scrubs innehåller bland annat olivolja, fibrer från sjögräs och det är malda som olivkärnor som exfolierar och rengör huden. Produkten innehåller även Aloe Vera.

Skrubben finns även i dofterna Sandalwood och Coconut. Den kommer i en 200g burk med skruvlock och kostar 178 pix.


Jag är ingen stor användare av just kroppsskrubber just för att det ofta känns som om kornen är för glesa och inte skrubbar tillräckligt. Detta är inte fallet med de här. Här kommer det massa exfolierande korn i en färgad gelé som känns rejält rivig. Bra där! Jag fick hem dofterna Mango och Papaya och de luktar fräscht men väldigt sött. Förpackningen lämnar lite att önska- en burk som denna är inte optimal då den är krånglig att hantera i duschen.

Sen vet jag att jag är petig, men måste designen se så billig ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!