november 01, 2012

Recension: Formula 10.0.6 Best Face Forward Daily Foaming Cleanser


Best face forward är en mild och löddrande rengöringsgel som tar bort smuts, fett och orenheter. Produkten är skonsam mot huden och kan med fördel användas varje dag. Best face forward innehåller passionsfrukt som är rik på antioxidanter och vitaminer samt grönt te som är lugnande för huden. 

Best Face Forward är alltså en löddrande ansiktsrengöring- min favorittyp av cleansers! Det skadar ju inte heller att i min näsa luktar den My Little Pony precis som ansiktsskrubben från samma märke. Cleansern kommer i en stor, vit, matt tub som känns snygg och stilren på badrumshyllan men tyvärr är det här en produkt som jag inte sträckt mig efter så ofta. Gelen känns inte så dryg och jag får ta en ganska rejäl klick för att rengöra ansiktet. Det kan ha att göra med att produkten inte löddrar tillräckligt för att jag ska känna att ansiktet är rent.

Best Face Forward kostar 99/150 ml och du hittar den på bl.a Kicks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!