november 01, 2012

Youngblood Pressed Mineral Eye Shadow Quad Moulin Rouge

Youngblood är ett spännande mineralmärke som jag alltid varit sugen på att pröva och så hade jag turen att den här fina paletten damp ner på hallmatttan! Youngblood mineral cosmetics är en professionell makeup-serie vars produkter är gjorda av 100 % rena mineraler.  


I höst och vinterkollektionen från Youngblood är inspiration hämtad från Paris och består av produkter i neutrala nudefärgade nyanser för både ögon och läppar, och jag fick hem den tjusiga ögonskuggspaletten Moulin Rouge. Paletten består av färgerna Can- can - beskrivs som en varm skimrande persikofärgad skugga men jag skulle nog vilja säga att den är ljusbrun som drar mycket åt rött.. Revue - en vaniljfärgad skimrande skugga. Cabarets - en chokladfärgad nyans med ett lätt rött skimmer samt Red Light - en matt orange-röd skugga.

Överst: Can can och Revue
Nederst: Cabarets och Red Lights


Pigmenteringen på skugggorna är inte fy skam. Mörka Cabarets var nästan lite för pigmenterad och jag råkade överdosera denna när jag prövade en sminkning. Revue är en fantastiskt krämig vitskimrande skugga- denna skulle jag inte ha något emot att  ha som singelskugga, jag har sträckt mig efter denna ganska ofta på senaste. Både Red Lights och Can Can är väldigt varma i tonen och jag misstänker att paletten egentligen passar bättre till personer med varmare undertoner än vad jag har.

Youngblood Moulin Rouge kostar 515 kr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!