augusti 25, 2011

ELF Makeup Mist Set + Sigma F82= sant


Jag fick ELF Makeup Mist & Set gratis i en kampanj för ett tag sen men aldrig riktigt hittat ett användningsområde för det, vilket stört mig. Man vill ju inte bara ha saker liggande, liksom! Det är för grovt spraymunstycke för att det ska gå att spraya över ansiktet med smink utan att det blir blöta prickar och  helt ärligt- funkar den här typen av sprayer när det gäller ökad hållbarhet av smink? 
Jag är skeptisk.

Nu har den lyckligtvis hittat sin plats! Den hör hemma med min Sigma F82 helt klart. 

F82 använder jag till flytande foundation, men eftersom den är så tät suger den upp mycket produkt. Ett spray på borsten med Makeup Mist & Set och foundationen är lättare att applicera och mindre mängd går åt. När denna är slut fyller jag den troligtvis med vanligt, lite billigare vatten istället. Typ från kranen.

ELF Makeup Mist & Set finns att köpa här för 35,74 kr
Sigma Sigmax  Round top synthetic kabuki F82 finns att köpa här för 16 dollar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!