augusti 14, 2011

Recension: Anatomicals


Anatomicals har nyligen lanserats på den svenska marknaden, men jag har länge spanat in prylarna på webshoppar. Produkterna har grymma namn som skapar ett definitivt ha-begär hos mig. Nyligen fick jag ett par produkter i present så nu fick jag äntligen testa!

Just nu får man "Puffy the eye bag slayer" på köpet om man köper två produkter på Kicks!

Don't just clean it woman, scrub it

"Don't just clean it, scrub it woman" är naturligtvis en body scrub. Det är ganska grova korn i en gulfärgad gelé som luktar ganska sött. Kan inte riktigt sätta fingret på vad den luktar-någon frukt kanske?

Body scrubs tillhör inte mina favoritprodukter, just för att de inte riktigt..eh..ja..skrubbar! Jag får oftast bättre resultat med ett par skrubbhandskar eller till och med en rejäl omgång med handduken efter duschen. Det är nog där skon klämmer med den här, man får fanmej ta i för kung och fosterland för att man ska känna att döda hudceller flyr fältet. Jag kommer trots allt använda den för lite lätt exfoliering- dessutom löddrar den rätt friskt så den blir nästan som en shower gel.

Omdöme: 3/5
Köpa igen? Nej
Pris: 79kr/200ml på Kicks


Puffy the eye bag slayer
 "Puffy the eye bag slayer" (Awesome!!) är en mask med gelé i som man ska lägga i kylen för att få bukt med puffig ögon. Denna har jag bara provat lite snabbt, men kan tänka mig att den är rätt grym när man varit ute och röjt på natten- enda gångerna jag tenderar att ha enorma påsar under ögonen. Finns inga prisuppgifter på denna eftersom den ingår som en GWP (Gift with purchase).


Snog me senseless
"Snog me senseless" är ett läppbalsam med mint. Själva balsamet är genomskinligt och ganska löst- ser inte mycket ut för världen. Väl på läpparna är det en annan sak. Jävlar vad det bränns! Tror inte att det är tänkt att vara plumping men visst känns det som ett. När man väl kommer över att det bränner som eld är det rätt gött att ha på läpparna- de blir mjuka och lena minsann. Och om min kille lyder uppmaningen på tuben när jag vallar läpparna i soffan- Ja, då blir det ju genast ännu bättre!

Omdöme: 4/5
Köpa igen: Nej
49kr på Kicks

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!