mars 14, 2013

Make some noise!

Så. Otroligt. Deppigt att stiga ut ur dörren i morse och se den där jävla snön. Jag vet att det är tjatigt när folk maler på om vädret- men gud vad jag hatar det. När jag kom hem i dag kände jag för nåt riktigt färgstarkt för att pigga upp mig och gick åter igen till min Vice-palett från Urban Decay.

Jag valde Noise den här sminkningen som är en knalligt matt rosa skugga med en aning glitter (som verkar helt onödigt, inget syns på locket- möjligtvis på kinden) är en ganska svår färg på ögonskugga- det är viktigt att rama in ögat med t.ex svart för att en inte ska se helt sjuk ut. Tyckte nog att det såg ganska kick-ass ut. I verkligheten- inte på bild. Såklart.

Ansikte

Helena Rubenstein Magic concealer light
MAC Tenderling Blush
MAC Pink Cult Blush
MAC Lightscapade MSF
Chanel Lift Lumiére firming and smoothing fluid makeup 20 Clair
YSL Poudre compact radience

Ögon

MAC Painterly Paint Pot
UD Noise (Vice)
UD Freebird (Vice)
UD Blackout (Naked 2)
UD 24/7 Glide on eyepencil- Zero
Bobbi Brown Longwear Gel Eyeliner
Benefit They're Real!
MAC Omega (bryn)

Läppar

MAC- Viva Glam Nicki

3 kommentarer:

  1. Väldigt fint! Jag älskar rosa på ögonlocken. Ditt resultat påminner om Diors vårlook Cherie bow, om du sett den.:)

    SvaraRadera
  2. Tycker det blev skitsnyggt, jag vad ska man göra när snön aldrig verkar ta slut, pigga upp sig med det man kan, som du gjort t.ex. med en härlig makeup...:-)

    SvaraRadera
  3. Det är synd att man inte får till bilderna när man verkligen vill, men jag tycker att det ser skitbra ut ändå :) Nickistiftet ser förövrigt kanon ut!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!