april 16, 2013

Recension: Kiehl's Rosa Arctica Youth Regenerating Cream

Jag är ju snart 30+ så det är tyvärr stort läge för mig att använda anti-age produkter- Rosa Artica är just en sån produkt som ska ha någon essens av en blomma som ska hjälpa till med cellförnyelsen, om jag har förstått det rätt. Lite roligt att Kiehl's valt att sätta "Resurrection Flower" inom citationstecken- det verkar som om de inte riktigt tror på det själva. Okej, jag tycker hela blomgrejen är lite töntig men nu till själva krämen..

Rosa Artica kommer i en tung, ljusgrön glasburk med silverlock. Det är ju inte optimalt med burkar som en måste sticka ner fingrar i hela tiden men den här krämen är faktiskt så pass tjock så jag har svårt att de att det skulle gått att lösa på något annat sätt än just en burk. Produkten ska värmas lite mellan fingrarna för att sedan appliceras i ansiktet med lätta rörelser. Jag har använt den både morgon och kväll, vilket är det som rekommenderas. Först var jag lite skeptisk till att ha en så tjock kräm på dagen men eftersom den inte lämnar någon fet yta över huvudtaget var detta inga problem. 

Jag kan inte säga att hyn har förändrats till det bättre sedan jag började använda den. Den har dock klarat att hålla torrflagorna borta hela vintern, vilket är rätt bra. Rosa Artica är en helt okej kräm som är trevlig att använda, men gör inga underverk för huden tyvärr.

Kiehl's Rosa Arctica Youth Regenerating Cream kostar 475kr/50ml och du hittar den på Kielh's Åhléns i Malmö, Gbg och Sthlm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!