september 24, 2011

Dag 2. Vilket är det största makeupmisstaget du gjort?

Det största misstagen jag gjort gäller nog mina ögonbryn. Först var de helt fantastiskt ofixade- sen när jag började plocka blev jag naturligtvis lite för entusiastisk. Jag trodde inte att jag hade så tunna ögonbryn som jag hade, men när man ser på bilder från den tiden (16-17 år, sent 90-tal) är de alldeles för tunna.

Jag kommer också i håg att jag mer än sällan använde en svart- ja en svart ögonbrynspenna. Det kan vara jätteläckert med mörka ögonbryn på blondiner- men ni kanske fattar att det inte riktigt var fallet här..!

Sen så finns det säkert sånt som andra tyckte var ett misstag- som det där gröna läppstiftet från IsaDoras Halloween-kollektion anno ca 1997 som jag hade i flera år (och till och med köpte back-ups på)....


Men det var ju bara AWESOME- så det så.

2 kommentarer:

  1. Mitt skräckminne från tonåren är läppstiftet som torkade ut läpparna så jag såg ut som en mumie när skoldagen var slut. Vilket jag inte märkte. Tog mig två år innan jag vågade mig på läppstift igen :D :D

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!