september 29, 2011

Dag 7. Vilket är ditt favoritmärke på makeup? Var köper du din makeup?

GISSA??




Ja, kanske inte är någon hemlis vilket märke jag föredrar. Jag uppskattar MACs enkla förpackningsdesign, det enorma färgutbudet och kvalitén på produkterna. Dessutom är det kul att de så otfta kommer ut med nya kollektioner som man kan dräggla över. jag blir mest gaga över läppstiften, Mineralize skinfinishes, rouge och penslar,,,,
MAC köper jag oftast i butiken i Malmö, men allra helst i New York om man ska vara petig :)


Andra märken, som bland annat Urban Decay köper jag på  engelska sajter som Beautybay och Lookfantastic. I bland handlar jag även på Cdwow, där man kan hitta märkeskosmetik till riktiga fyndpriser. Överhuvudtaget handlar jag hellre på nätet där det ofta är halva priset från butik, vilket tyvärr har gjort butiker till ställen där man mer eller mindre kollar in vad man vill ha och sedan handlar på nätet. Ibland impulshandlar jag naturligtvis, då oftast på Kicks eller Matas.

2 kommentarer:

  1. Matas är kul! har haft turen och alltid bott nära de fyra butiker som finns i Sverige :) eller de kanske bara finns två nu?

    SvaraRadera
  2. Visst är det! Roligt att de har Too Faced t.ex. Vet faktiskt inte hur många som finns, men i Malmö finns bara en. Tror att det kan ligga en i Varberg också.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!