september 19, 2011

LUSH It's raining men

Lush It's raining men
 Under en period i mitt liv var jag gravt Lush-beroende. Inte nog med att det kom stora kartonger med badbomber och allt möjligt hela vägen från England hem till mig med jämna mellanrum, utan det spenderades också tid på forum (det internationella OCH det nordamerikanska). Där diskuterades det om tex. alternativa användningsområden för en gammal flaska Snow Fairy shower gel och visades upp bilder på folks galna, GALNA ansamling av produkter (allt i sann ekologisk anda, typ inte) som fick min samling att blekna.

Jag har släppt allt det där nu och följer inte Lush's produktsläpp som en tok.
Men.
Jag har alltid drömt om en duschgelé som luktar Honey I Washed Kids (eller HIWTK som det hade hetat på forumet..pff) och helt plötsligt fanns det en!! Ow maj gawd, liksom. 

Så här står det på Lush.se:
"Bli genomblöt och löddra sedan in dig som Weather Girls rekommenderade på den gamla goda disko tiden, skillnaden är bara att denna gång med den bästa duschgelén ever ( och den finns bara under en begränsad tid). It´s Raining Men är gjord av lotusblommor som lugnar och lindrar vintertorr hy och honung som ger fukt och mjukgör. Doftar som kola, med en touch av apelsin- och bergamott oljor."
Luktar gött
Asså, jag är inte naken på bilden- det är bara ett exempel på spontan "Bubbling" . Jag lovar.
Vi har ju ingen Lush här i stan (eller i Skåne) så jag passade på att haffa ett ex på Lush Götgatan i Sthlm-  Vad kan jag säga- I love it! Den är verkligen inget för de som inte gillar söta dofter, men det gör jag!
It's raining men kostar 139:/250ml på Lush.se och i städer som är lyckliga nog att ha en butik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!