september 23, 2011

Dag 1. När började du sminka dig och hur lärde du dig att sminka?

Jag är ganska osäker på när smink kom in i bilden, men det måste varit någon gång på mellanstadiet. Kommer i håg att min syster visade mig hur man skulle göra- jag kommer i håg att det var något brunfärgat cremerouge med i bilden som smetades på ögonlocket. När min syster var klar med mig fick jag lova mamma att aldrig gå ut med det sminket....

Jag köpte Rimmel- och Constance Carroll ögonskuggspaletter i blÃ¥ och bruna färgställningar, puder och sÃ¥na där concealerstift pÃ¥ Hem & Hobby (en skräpbutik i min hemstad), Max Factors Creme Puff-puder och sÃ¥na där roll-on läppglans i fruktiga smaker. Har även för mig att Isadoras paletter var i min ägo nÃ¥gon gÃ¥ng under denna tiden.  Men pÃ¥ det hela tror jag att jag inte använde särskilt mycket smink när jag var yngre.

Hur jag lärde mig att sminka? Helt ärligt tror jag inte att jag lärt mig det ännu. Jag försöker lära mig något nytt hela tiden. Under många år körde jag samma smink varje dag- vilket nu känns helt ofattbart. Nu lär jag mig massor genom att läsa en massa toppenbloggar om ämnet, och när andan faller på letar jag efter inspiration på Youtube.


En "härlig" bild på mig någon gång under 94-95. Här på sin höjd lite läckert, täckande puder och mascara. Och läskiga ögonbryn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!