december 17, 2011

Lush Toothy Tabs Aquatic

Lush kan verkligen det här med thinking out of the box. I dag damp det ner en ask Toothy Tabs från Lush i brevlådan- en produkt som jag hört talas om men aldrig prövat. Vad är det? Tandkräm!

Toothy Tabs har redan funnits ett tag på marknaden, men de verkar populära för nu utökas sortimentet med tre nya sorter: Aquatic, Breath of God och Sparkle.


Man tar den lilla tabletten, krossar den i munnen, blöter tandborsten och brush away. Tabletterna har dessutom ganska okonventionella smaker och dofter som i Aquatic som innehåller som lime, jasmin och te. De rengörande ämnena är bikarbonat och creme tartar som vi vanligtvis hittar i bakpulver!

Jag ska testa dem lite mer, men jag körde en snabbrunda med tandborsten (jag menar hey, skulle ju ändå borsta tänderna) och jag kan avslöja att det är en annorlunda upplevelse ;)

Toothy tabs kommer i små pappersaskar om 12g  innehållandes 40 tabletter. En ask kostar 49-59 pix på Lush.

3 kommentarer:

  1. Fick chans att testa dessa men jag tackade faktiskt nej för jag vågade inte, ska bli kul att se vad du tycker om dem..

    SvaraRadera
  2. Vågar inte :)? Jag älskar ju Lush så jag vågar även om det är en lite knepig produkt. Jag lovar att komma med ett lite utförligare omdöme senare :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!