december 18, 2011

Recension: Proclé Hydrating Toner


Sist ut att recenseras av de tre Procléprodukterna är Hydrating Toner. Såhär står det om produkten:

Proclé Hydrating Toner är en alkoholfri, uppfriskande, pH-balanserad toner designad för att varsamt förbereda huden för fukt utan att beröva den dess naturliga fukt. Den eliminerar olja och orenheter i timmar genom att kontrollera hudens glans och hjälper till att hålla porerna rena.

Precis som Face Wash och Cleansing Milk kommer Hydrating Toner i en cylinderformad plastflaska med snäpplock.  Den har även samma milda, fruktiga doft som de övriga produkterna vilket är toppen för den luktar himla fräscht. 

Jag har använt den efter ansiktstvätt och innan hudcremen. Den är bra för att se om man har missat nåt smink men utöver det har jag svårt att se att den gör någon nytta. Jag märker ingen större skillnad när jag har använt produkten eller inte. Jag gillar inte den "plaskblöta" känslan jag får i ansiktet- det känns som den inte torkar på huden. I bland tänker jag att det känns som lite lätt parfymerat kranvatten.

Hydrating Toner gör varken bu eller bä för mig. Ansiktsvatten är svåra att recensera i allmänhet tycker jag. Den är inte dålig, men är heller inget jag skulle rekommendera.

200ml kostar 75 kr och finns att köpa på vissa ICA Maxi ,Coop Forum och www.nelly.com, www.eleven.se, www.baressoshop.se ,www.beautyplanet.se med fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!