oktober 10, 2011

Dag 16. Brukar du använda ögonskuggsprimer? Isåfall, vilken är din favorit?

MAC Painterly, Urban Decay Primer Potion
Javisst brukar jag använda ögonskuggsprimer! Jag brukar växla mellan UDPP och en paint pot från MAC i färgen Painterly. Jag har ganska röda ögonlock med synliga blodådror (det där lät lite äckligt) och då jämnar Painterly ut färgen på locket fint och skapar en fin, slät och torr yta att applicera ögonskugga på.

UDPP behöver väl ingen närmare presentation men jag tycker den är toppen. Det enda är att jag tycker att den kan vara svår att få ut jämn på ögonlocket och ibland kan skuggorna vara svåra att blenda. Helt ärligt är det lättare att kladda på lite Painterly.

Om jag ska ut och härja nattetid eller har en riktigt lång dag framför mig och jag vill vara säker på att ögonskuggan sitter på plats använder jag först UDPP och sen Painterly ovanpå. Då jäklar sitter de, vill jag lova!

UDPP är faktiskt den enda "riktiga" skuggprimer jag har prövat, så visst, innan jag har hunnit prova flera så är det en favorit. Men jag är sugen på att prova Too Faced Shadow Insurance nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!