oktober 12, 2011

Dag 20. Vilken är din bästa makeupborste/pensel?

Svååårt!! Jag går i gång på penslar. Min absoluta favoritborste  gick i graven tidigare detta året, och har tyvärr utgått ur sortimentet (Damn you, Nilens jord) så nu vet jag inte riktigt vilken jag ska välja om jag bara får välja en. Så jag väljer två!

MAC 109 & MAC 217

Jag har redan skrivit om MAC 109 Small Contour Brush, men en annan favorit är MAC 217 Blending Brush. I en kris skulle jag kunna använda bara den här till ögonskugga (denna kris har inte riktigt uppstått ännu). Den funkar till att lägga skugga över hela locket, lägga skugga i globlinjen- och naturligtvis att blenda med. Det är en såndär borste som alla bör ha!

109 & 217 kostar ca  365:- respektive 215:- och finns på Kicks webshop och MAC i Stockholm, Göteborg och Malmö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!