oktober 30, 2011

Smashbox Soft Box Eye Palette

Det här paletten köpte jag till min syster i födelsedagspresent i våras, nu när hon var på besök i helgen fick jag äntligen kika lite närmare på den. Den ingick i sommarkollektionen 2011 men just den här kollektionen kom aldrig till Sverige, utan jag köpte den på Sephora och den kostade 48 dollar.

Ber om ursäkt för mörka bilder, det var brått när bilderna skulle tas och jag hann inte leta efter bättre ljus.


Nectar (matte peach), Vanilla (matt warm ivory), Flirt (Pink beige shimmer with silver flecks), Lucky Penny (Copper shimmer), Sugar (pink shimmer), Stone (matt taupe), Sienna (warn brown with bronze shimmer), Nude (matt soft caramel), Trufffle (plum taupe shimmer), Taupe liner (silvery taupe) & Bronze liner (deep bronze)

Paletten innehåller nio skuggor i mjuka, neutrala skuggor, både skimriga och matta.Tyckte formulan var riktigt fin på skuggorna- de var krämiga och var lätta att blenda.  På sidorna finns även två creme eyeliners. Min favorit i paletten är Stone- en matt grå/taupe som passar perfekt med Truffle (som påminner mycket om Satin Taupe). Den ingår även en duopensel med en flat liner och en ögonskuggsborste samt en liten Photo Finish lid primer (men de fick inte följa med på resan ner till Malmö)

Framsidan på paletten



Åh, den är fin! Skulle haffat en till mig själv också!

2 kommentarer:

Jag blir jätteglad när du kommenterar, jag svarar i samma tråd- blir enklare så!